Politika kolačića

Ovaj veb sajt koristi kolačiće kako bi pružio bolje iskustvo, dodatke za društvene mreže i za analizu saobraćaja. Saglasni ste sa korišćenjem kolačića ukoliko nastavite da koristite ovaj veb sajt. Pročitaj više o politici kolačića ovde
Potvrdi

Problem sa zvukom, a da to ne znate

Poštovanje svima,

novi sam član foruma i registrovao sam da bih podelio ovaj problem sa svim korisnicima ovog telefona, za koji mislim da je prisutan na svakom Mate 20 Pro primerku. Takođe bih ovde pokušao da rešim još neke nedoumice, kao što je reklamacija zelenog ekrana, ali neću sad o tome ovde. Korisnik sam Mate 20 Pro telefona od samog početka, od prvog dana njegov pojave u Srbiji i prevazilazim sa njim od "dečjih bolest", do onih (nadam se da ne) neizlečivih. Bilo kako bilo, zavoleo sam ga (bio) sa svim njegovim manama, baš zahvaljujući njegovim pojedinim, što bi "mi" mladi rekli, brutalnim performansama (kamera, brzina punjenja, trajanje baterije, brzina telefona).

Naime, ono što sam zapazio, a koliko sam tražio po netu, nisam primetio da je igde prijavljivano da ovaj problem sa zvukom postoji (strani i domaći sajtovi, komentari, youtube...) jeste sama činjenica da to u 90% slučajeva nije primetno, takoreći KAO da problema nema. Što naravno ne znači da problema nema, samo smatram da ne bi smelo da ga bude na telefonu od 1000e.

O kakvom problemu sa zvukom se radi...
Problem sam primetio u totalno bezazlenoj situaciji, prilikom igranja konkretne igrice Prince of Persia: Escape_ (izdavač: Ketchapp).
Na prvu loptu mi nije ni prolazilo kroz glavu da postoji problem sa zvukom. Pomislio sam, sra*e niskobudžetna igrica... sve dok jedan dan nisam tu istu igru instalirao na Samsung Note 4 telefonu, na kom je zvuk u istoj toj igri bio besprekoran i tek tada skapirao o kakvim zvucima se radi.
Prvo sam pomislio, da je možda do mog konkretnog primerka Mate 20 Pro telefona, pa mi znatiželja nije dala mira i posle par dana sam bio u Telenor prodavnici i istu tu igru instalirao na izloženom modelu. Problem sa zvukom je bio prisutan i na tom primerku.
Drugo što sam pomislio, možda je do Androida 9, nov je i tek izašao, pa igra nije kompatibilna sa novim softverom dok se to sve ne "ispegla", izađe update igre ili šta već.
Dalje sam počeo da radim troubleshoot i došao sam do sledećih rezultata: Problem sa zvukom je prisutan na Huawei Mate 20 Pro telefonu kada se zvuk emituje na telefonskim zvučnicima i standardnim (fabričkim ili bilo kojim drugim) žičnim slušalicama. Problema NEMA ukoliko se ista ta igra, na istom tom uređaju pusti preko bluetooth slušalica, zvučnika ili bilo kog drugog bluetooth izvora.

Ne razumem se preterano u zvuk, ali moje neke sumnje su da je problem hardverske prirode vezane za izvor zvuka (čip) koji je zadužen za zvučnike i slušalice koji ima problem sa emitovanjem određenog spektra tonova, pa samim tim problem nije uočljiv u 90% slučajeva... Dok je izvor zadužen za bluetooh sasvim ok. To su samo moja neka nagađanja.

Zanimaju me vaša iskustva.
Igra ima da se skine na PlayStore, oko 42MB, pa bih voleo da još neko ovo isproba. Takođe, ukoliko ima neko ko se detaljno razume u hardware telefona ili obradu zvuka, pa da da svoj neki komentar ili predviđanje do čega bi mogao biti problem.

Nadam se da nisam udavio previše za prvi put, ali trudio sam se da što bolje opišem problematiku, iskustva i dijagnostiku.

Hvala i veliki pozdrav!

0

Komentari

  • dr_iggydr_iggy
    unete izmene februar 7
    Da li si probao da iskljiučiš Dolby Atmos u Podešavanja/Zvuci?
    0
  • Huawei ForumHuawei Forum
    unete izmene februar 8

    @ceda333 Hvala ti što si se javio i detaljno opisao problem. Da li ti se to dešava samo sa tom igrom? Kako se manifestuje problem? Šta se čuje?

    Ako je tvoj odgovor potvrdan na osnovu mog skromnog dugogodišnjeg iskustva sa zvukom na mobilnim uređajima (a i kompjuterima, konzolama, tabletima itd...) mislim da nije problem do telefona već do igre. Naime igra je port starog klasika koji je bio nekada pravljen na MS DOS operativni sistem koji verovatno mnogi rođeni pre 1995. godine ni ne znaju šta je... :smile: E sad kod obrade starih hitova je jako teško napraviti optimizaciju da radi na svim mogućim i nemogućim verzijama Androida koji se pokreću na stotine različitih verzija mobilnih telefona sa isto toliko različitih čipova za obradu zvuka...

    Jel ti sad otprilike jasna problematika?

    Elem ukoliko su kreatori tog porta za Android odlučili da naprave "emulaciju" što je verovatno slučaj (ne verujem da su igru opet "pravili" od početka jer bi u tom slučaju verovatno pravili remaster) verujem da igru sigurno nisu testirali na najnovijim modelima telefona kao što je tvoj. Stoga bi bilo najbolje da pišeš autorima te igre (imaš i na play prodavnici komentare za svaku aplikaciju koju skineš) i da se nadaš da će u nekim budućim verzijama ispraviti bag.

    Nije ni prvi ni poslednji slučaj da jedna igra ili aplikacija radi savršeno na jednom telefonu sa istim Android-om a na drugom da brljavi.... :wink:

    Proveriću svakako problem pa ću ti javiti ukoliko nešto saznam!

    0
  • Huawei ForumHuawei Forum

    @dule2303 Sada sam je instalirao i vidim da je u pitanju malo "doteranija" verzija :) Krećem testiranje pa javljam...

    0
  • ceda333ceda333
    unete izmene februar 8
    @Huawei Forum

    Zapravo, nije verzija igre iz 1995. godine koja je emulirana za android. Samo izgleda vizuelno karakter i malo okruženje tako. Nivoi, komande i sve ostalo je drugačije, tako da se radi o novoj igri pravljenoj za android.

    Radi se o nekoj vrsti distorzije zvuka. Vidim da niste obratili pažnju
    na moje navode, ukoliko ste pažljivo čitali, da zvuk na istom Huawei Mate 20 Pro radi besprekorno ukoliko ga puštate preko nekog bluetooth izvora (bluetooth slušalice, bluetooth zvučnik).

    Kako objašnjavate to?
    0
  • Huawei ForumHuawei Forum
    @ceda333 Tako je dolazi do distorzije, ali nema to veze sa telefonom.

    Third party je aplikacija. Kada joj srede bug biće ok. :smile:
    0
  • ceda333ceda333
    Aham...
    Realno nemate objašnjenje, nego poprincipu "nije do nas". Klasično skidanje sa, da se lepo izrazim, dnevnog reda.

    Nažalost, ovakva politika firme Huawei me najviše i plaši i odbija za dalju kupovinu vaših proizvoda. Žao mi što se iz dana u dan susrećem, sa ovakvom, istom politikom prema potrošačima.
    Bez ikakvih konsultacija, diskusije, stavljanja problema u razmatranje, predočavanje problema nekoj tehničkoj službi, menadžmentu ili bilo kojoj višoj instanci ili bar dovođenje u nedoumicu da problem možda ipak postoji da se ispita... Nego ne, jedan svemogući i sveznajući čovek instant odstranjuje problem i rešava ga u milisekundi.

    Napominjem da mi je stvarno žao što je takva situacija u Huawei Srbija i sa veliki teškoćama sam prešao na ovaj brend jer sam verovao da ima veliki potencijal. Uređaji su ok, ali sa odgovarajućom podrškom i komunikacijom sa korisnicima teško da će da istraju. Treba dohvatiti prvu poziciju, a onda i opstati na njoj.

    Nadam se da je ovo samo problem lokalne prirode i da u vašem slučaju riba ne smrdi od glave.

    Takođe se nadam da je i direktor Huaweia za region, takozvani George (to mu je internacionalno ime, pošto se njegovo pravo ime teško izgovara) upoznat sa ovakom situacijom unutar njegove firme i da zna kakve ljude ima ispod sebe. A koliko znam čoveka, ne verujem da bi sebi i svojoj poziciji dozvolio ovako nešto.
    1
  • Huawei ForumHuawei Forum

    @ceda333 Imaš prava da iskažeš svoje mišljenje javno ovde na forumu, nije problem ali da li si u pravu prosudiće ostali... :D

    Žao mi je što zbog jedne igrice ti nacrni bez razloga i mene i Huawei, a ja ti samo na lep način odgovorih šta je u pitanju.... :smile:

    Veruj mi do igrice je, ako misliš drugačije ok tvoje pravo, ne znam stvarno šta drugo da ti kažem...

    0
  • ceda333ceda333
    @Huawei Forum
    Onda da opet postavim pitanje...

    Kako objašnjavate to da je zvuk ok preko bluetooth slušalica i bluetooth zvučnika, a da nije dobar preko telefona i žičnih slušalica?
    Za tako nešto odgovor ne može samo da bude "do igrice je".

    Samo ne znam koji to ostali će da prosude da li sam ja u pravu... "tim Huawei foruma" od jednog čoveka broji samo nekakav Marko. Nisam ja ovde došao da bi iko sudio meni da li sam ja u pravu, nego da izložim problem i pokušamo da ga rešimo zajedničkim snagama. Vi ako imate problem sa tim, onda se nemoj te biti na toj poziciji gde jeste.
    Ako je ovo privatna svojina nekog Marka, onda je to druga stvar, a ne da se predstavlja i staje u ime firme.
    1
  • Huawei ForumHuawei Forum
    unete izmene februar 9
    > @ceda333 je rekao:
    > @Huawei Forum
    > Onda da opet postavim pitanje...
    >
    > Kako objašnjavate to da je zvuk ok preko bluetooth slušalica i bluetooth zvučnika, a da nije dobar preko telefona i žičnih slušalica?
    > Za tako nešto odgovor ne može samo da bude "do igrice je".
    >
    > Samo ne znam koji to ostali će da prosude da li sam ja u pravu... "tim Huawei foruma" od jednog čoveka broji samo nekakav Marko. Nisam ja ovde došao da bi iko sudio meni da li sam ja u pravu, nego da izložim problem i pokušamo da ga rešimo zajedničkim snagama. Vi ako imate problem sa tim, onda se nemoj te biti na toj poziciji gde jeste.
    > Ako je ovo privatna svojina nekog Marka, onda je to druga stvar, a ne da se predstavlja i staje u ime firme.

    Pre svega da ti objasnim par činjenica.

    Huawei forum je zvanični forum Huawei Srbije i to ti lepo piše ovde. Ja sam admin na forumu, ali nisam nikako sam ovde, redovno komuniciram sa ljudima iz Huawei-ja i ne znam odakle ti ideja za sve što si napisao... :smiley: Dakle ništa ne govorim "napamet" i bez provera. Takođe imam i svoje autorske tekstove ovde na forumu, a naravno imam skromno iskustvo u IT sferi i komunikacijama od preko 10ak godina pa mogu ponekad da dam i svoje skromno mišljenje o nekim temama. :smile:

    Takođe forum je javan, dakle bilo ko može da mu se priključi i čita postove i komentariše i daje svoja mišljenja. Poenta i jeste da se mišljenja razmene. Mnogim ljudima sam pomogao ovde, a od mnogih sam i naučio dosta toga, to je lepa stvar kod foruma, što ima imnogo dobrih ljudi koji žele da nesebično pomognu. Na to sam pre svega mislio kada sam rekao "ostali", koga zanima tvoj problem odgovoriće ti, a koliko vidim jedino @dr_iggy i ja se potrudismo da ti pomognemo.... :wink:

    Kada nešto znam odgovorim, kada ne znam ja to dobro proverim. Ako pogrešim, nije namerno prosto ko radi taj i greši, a moja uloga je pored toga da pomognem ljudima ovde i kreiram sadržaj za forum, takođe da pazim i da postoji međusobno uvažavanje među članovima foruma, da ne postoji vređanje ni drugih članova foruma ni moje malenkosti. Uopšte ne bežimo od mane uređaja, ako ih ima uvek je bitno mišljenje korisnika.

    Dakle nadam se da su ti sada neke stvari jasnije... :smile:

    Što se zvuka tiče moraš da shvatiš da zvuk koji se šalje preko bluetooth-a ili slušalica ima drugi "izlaz" od onog koji se čuje na zvučnicima na samom telefonu.

    Da li si možda upoznat sa Bluetooth standardom i kako je nastao? Slobodno malo pročitaj na Internetu. Bluetooth npr. nikad nije bio zamišljen da prenosi zvuk (zbog uskog opsega frekvencija). Signal koji ode na bluetooth je uglavnom "kompresovan"" audio format i ko zna u kom formatu. A signal koji dopire do zvučnika u telefonu je recimo u PCM ili DolbyD formatu... Opet zavisi od same aplikacije, ukoliko je nisu usaglasili sa tehničkim karakteristikama uređaja (to se zove kompatibilnost), ona neće dobro raditi.

    Da li je sada jasnije? :smiley:
    1
  • ceda333ceda333
    unete izmene februar 27
    Pauzirao sam sa ovom temom m da ne bih odgovarao na nečije frustracije.
    Iskreno poslednji odgovor je taj koji je trebao da bude u startu i do prepirke ne bi ni došlo.
    Kada se neko obrati ne forumu, očekuje i neko objašnjenje, a ne šturo samo "nije do nas".
    U svakom slučaju hvala!
    0
  • ceda333ceda333
    Inače, drugi uređaj koji sam dobio posle reklamacije zelenog displeja, nema ovaj problem sa zvukom u pomenutoj igri.
    Ne znam koji je razlog.
    0
  • Huawei ForumHuawei Forum
    @ceda333 Ne znam o čemu pričaš odgovorio sam ti duže na kraju jer si to sam tražio, koliko vidim neke stvari ti nisu jasne, neki ljudi razumeju kraće neki duže objašnjenje, al. sve je to ok ne zameram ti... :wink:

    I drago mi je da nisi više isfrustriran, verovatno samo nisi imao sreće, bitno je što si sam rešio problem i konačno na kraju možeš da odigraš tu igricu. :smiley:

    Tema ide pod LOCK
    0
Ova diskusija je zatvorena.