Politika kolačića

Ovaj veb sajt koristi kolačiće kako bi pružio bolje iskustvo, dodatke za društvene mreže i za analizu saobraćaja. Saglasni ste sa korišćenjem kolačića ukoliko nastavite da koristite ovaj veb sajt. Pročitaj više o politici kolačića ovde
Potvrdi

Izlet u Srbiju i razmišljanje o YouTubu

Huawei ForumHuawei Forum
Blog

Nedavno sam dobio poziv da se pridružim događaju koji organizuje Huawei Srbija za promociju P smart 2019. Bio je to jako prijatan događaj koji je počeo susretom sa kreatorima dva od najvećih YouTube kanala u Srbiji: Choda i Stuberi. Posle prijatnog druženja, na kome je bilo više od 800 mladih obožavalaca, usledilo je takmičenje u igranju vrlo zanimljive igre. Uz pomoć P smart 2019, takmičari su upravljali posebnom loptom u realnom svetu. Lopta je imala ugrađenu Bluetooth vezu kojom se povezala na telefon, a tamo je specijalna aplikacija sakupljala podatke sa žiroskopa i slala ih lopti koja je zatim reagovala na pomeranje telefona. Nagni telefon ulevo i lopta je počela da se kotrlja ulevo. Nagni ga udesno i lopta ide udesno. Cilj je bio doći oko poligona prvi, odnosno što više puta. Puno zabave kako za takmičare, tako i za navijače.

Međutim, sve zajedno je u meni aktiviralo šire razmišljanje o YouTubu, pre svega o kreatorima koji kreiraju sadržaje za ovu platformu. Godine 2005. YouTube je prvi put ugledao svetlost dana. Manje od 15 godina kasnije, YouTube kreatori su uzdrmali temelje kreativne industrije i danas svako može da stigne do miliona ljudi. Mlade generacije ne gledaju više TV, ne čitaju više vesti i za svoje idole ne biraju muzičare i sportiste. Danas su njihovi uzori YouTuberi. Vlogeri, ako smo uopšteniji. Za manje od 15 godina desio se preobrat koji niko nije ni slutio.

Da mladi biraju YouTubere za uzore i da i sami žele da postanu YouTube zvezde je realnost koju primećujem svakog dana i sam. I činjenica je da u vreme pametnih telefona to lakše nego ikada pre. I cenovno dostupan telefon, kao što je P smart 2019, sasvim je dovoljan za početak snimanja i montiranja vlogova. Ova pristupačnost je za sobom povukla i nešto neprijatnije posledice. Zbog pristupačnosti je nastala prava poplava i izdvajati se iz te poplave je praktično nemoguće ako nisi drugačiji i poseban. I tada moraju da se poklope svi delići mozaika u tačno pravo vreme da bi uspeo.

Zbog toga su mnogi pokušali i ubrzo odustali. Ostaju i izdvajaju se oni koji imaju osećaj da znaju da ispričaju priču ili da su sami po sebi strašno zabavni. Izdvajaju se oni koji razumeju svoju ciljnu publiku i oni koji se vloga prihvataju sa dobrim planom. Međutim i to ispod površine može skrivati opasne zamke. Mnogo vlogera ulaže mnogo vremena i energije u svoje proizvode i time polako brišu granicu između realnosti i fikcije. Te granice mladi mnogo puta ne vide i ne prepoznaju, zato neko može pogrešno da zaključi da je vloganje jednostavno, a život vlogera posut novcem, besplatnim poklonima i uživanjem na egzotičnim lokacijama.

A upitajte svakog uspešnog vlogera odnosno vlogerku i odgovor će uvek biti isti: vlog zahteva mnogo vremena, rada i energije. Biti sve vreme svež, inovativan i kreativan iscrpljuje i telo i duh i zato se brzo dešava da kreatori zalutaju s puta i u želji za skretanjem pažnje rade nepromišljene gluposti. Samo pogledajmo u šta se upleo Jake Paul.

Da zaključimo ovaj zapis na malo pozitivniji način: YouTube je riznica znanja i uz malo spretnosti može biti super alat za učenje i širenje pozitivnih poruka. Mnogo YouTubera i kanala se bavi naučnim eksperimentima, kreiranjem mnogih stvari i deljenjem praktičnih saveta. YouTube je super alat za osvajanje novih znanja i uprkos nekim tamnijim stranama verujem da će na dugi rok preovladati dobar sadržaj nad lošim.

Ako razmišljaš o svom YouTube kanalu, moj savet je sledeći: počni da kreiraš i ne razmišljaj previše. Usput ćeš se najviše naučiti i dok ne počneš, ništa se neće pomeriti. Go for it!

0
Prijavite se ili registrujte da biste komentarisali.